Baggrund for Dacias elbiler
Renault tog en side ud af Volkswagens bog og gjorde det samme med Dacia, som det tyske mærke gjorde med Skoda i begyndelsen af 90'erne. Dacia var et obskurt rumænsk bilfirma, men Renaults teknologi og investeringer forvandlede det til en af de vigtigste aktører på Europas marked for økonomibiler og en af de sjældne virksomheder, hvis markedsandel vokser. Dacia er måske nok et budgetbilmærke med beskedne tekniske aspekter, men prisen og pålideligheden gjorde det til et værdsat medlem af Renault-virksomheden. Selv om elbilrevolutionen startede med dyre og avancerede køretøjer, vil tendensen fortsætte med små og overkommelige modeller, og det er netop her, Dacias styrke ligger. I øjeblikket er det Europas billigste elbilmodel med solide salgstal, og det er netop derfor, vi hos Voldt er så opmærksomme og har udviklet løsninger med ladekabler til dette mærke.
Dacias elbilmodeller
På trods af det relativt lille udvalg af Dacia-modeller var der en niche for en prisvenlig elbil, som blev udfyldt af Dacia Spring, en kompakt crossover. Denne model, der i høj grad er baseret på Renault Kwid og virksomhedens CMFA-EV-platform, blev introduceret i 2021 og har siden gennemgået to opdateringer, både hvad angår design og teknologi, for at holde den relevant i forhold til de nuværende markedsstandarder. 2024-modellen har et moderne udseende, banebrydende teknologi og en pris, der gør den til et overbevisende valg for alle typer kunder. Dens avancerede teknologi og stærke markedsposition garanterer et stærkt salg, og Voldts støtte i form af avancerede løsninger til ladekabler er forventelig.
Dacias elbilteknologi
Da Dacia Spring Electric er en elbil på indgangsniveau, kan man ikke forvente for meget i forhold til batterikapacitet eller rækkevidde. Men denne urbane crossover leverer stadig ret overbevisende specifikationer. Spring Electric er udstyret med en batteripakke på 25 kWh, hvilket svarer til en enkelt elmotor med 45 hk og forhjulstræk. Dette layout er tydeligvis designet for at opnå en længere rækkevidde (op til 165 km), men til gengæld reduceres ydeevnen. Et lille litium-ion-batteri betyder langsommere opladningstider, og Dacia Spring skal bruge omkring fire en halv time på at oplade fra 0 til 100 % ved hjælp af en vekselstrømsoplader med en effekt på 6,6 kW. Når den er tilsluttet en hurtigopladende DC-oplader, kan den oplade fra 20 til 80 % på 38 minutter ved en maksimal effekt på 34 kW. Hos Voldt er vi sikre på, at vi kan reducere disse tider en smule ved hjælp af vores førsteklasses ladekabler. Shuko- og Commando-stik er tilgængelige.
Voldts innovation inden for opladning af Dacias elbiler
Voldts ladekabler er fremstillet i Europa af førsteklasses italienske materialer, hvilket gør dem mere robuste og pålidelige end andre løsninger. Det sikrer en jævn og effektiv opladningsoplevelse hver gang. Kablerne har førsteklasses kobberledninger, hvilket gør dem mere fleksible og modstandsdygtige over for retvinklede bøjninger. Stikdåsen er en IP65-klassificeret enhed i ét stykke, hvilket gør den mere holdbar og vandtæt end stik, der består af flere dele. Vi tilbyder 2 års garanti, gratis forsendelse inden for to hverdage og problemfri returnering på alle vores ladekabler. Voldts fokus på kvalitet og merværdi gør vores ladekabler til et perfekt match til Dacia Spring Electric.